Medlemskap

Ordinarie medlemsavgift för år 2023 är beslutad till 350 kr. Du stödjer föreningen och får föreningens tidning Geologiskt forum hemsänd i brevlådan fyra gånger per år. Du får också tillgång till samtliga äldre nummer av Geologiskt forum som pdf-filer via vårt digitala arkiv ”Geologiskt forum online”. Vidare får till tillgång och/ eller rabatt till möten och exkursioner som föreningen anordnar .

Studentmedlemskap kostar 150 kr för 2023 och ger förutom tillgänglighet till olika evenemang också tillgång till Geologiskt Forum on-line.

Tillgång till GFF Online kostar 250 kr per år utöver medlemsavgiften. Vill du ha både den tryckta skriften och tillgång till den digitala versionen av GFF kostar detta 400 kr per år utöver medlemsavgiften.

Fristående prenumeration av Geologiskt forum

Det finns möjlighet att prenumerera på Geologiskt forum utan att vara medlem. Mer om detta finner du under rubriken Geologiskt forum.

Hur betalar jag medlemsavgift och prenumerationer?

Du väljer själv hur du vill betala när du registrerar dig som ny medlem eller förlänger ditt medlemskap i ”Mina uppgifter”. Du kan betala on-line med kort, eller genom att sätta in pengarna på vårt plusgirokonto 2108-9. Ange ”Medlemsavgift” på din betalning. Glöm inte att också uppge namn, adress och din e-postadress, annars vet vi inte vem som har betalat in pengarna!

Utlandsbetalning? Läs mer på vår engelska sida om Membership.

Medlemsvillkor

• Medlemsavgiften gäller för ett år från betalningsdatumet. Under det året får man alla nummer av Geologiskt forum som publiceras.
  • När medlemskapet är på väg att upphöra får man en påminnelse via e-post. En andra påminnelse skickas ut när medlemskapet upphör. Man har då inte längre rätt till några medlemsförmåner förrän betalning inkommer för ytterligare ett år.
  • Medlemskapet förnyas omedelbart vid online-betalning via Geologiska föreningens hemsida. Vid betalning via plusgiro eller bankgiro så förnyas medlemskapet från den dagen betalning inkommer till Geologiska föreningen.
  • Om man förnyar medlemskapet innan den tidigare perioden har löpt ut så förlängs medlemskapet med ytterligare ett år från slutdatumet för den tidigare perioden.
  • Som medlem har man tillgång till äldre digitala upplagor av Geologiskt forum.

Medlemsansökan

Du kan själv registrera dig som ny medlem via vår webregistrering.

Vid problem med medlemskapet eller reklamationer kontakta kassorgf@gmail.com

För ytterligare information kontakta info@geologiskaforeningen.se